Cum pot returna un produs/ o comanda?
Ai la dispozitie 14 zile calendaristice pentru a solicita returul produselor. Perioada de retur incepe in ziua in care primesti articolul. Mai multe articole intr-o singura comanda? Atunci ai noroc. Perioada de razgandire intra in vigoare doar dupa ce ai primit toate produsele.
Iata ce trebuie sa faci:
- te loghezi in contul de utilizator Cynara, accesezi sectiunea „Comenzile mele”, dai click pe comanda din care doresti sa returnezi produsul sau produsele -> buton „Returneaza ” si urmezi toti pasii pana la finalizarea returului.
- asigura-te ca ai toate elementele necesare pentru a efectua returul: factura initiala, certificate de garantie, etichete etc.
- cynara va trimite curierul la adresa indicata de tine si va prelua coletul de retur.
Toate produsele noastre au garantie, daca observati vreun defect de fabricatie sau cauzat de transport, noi vom rezolva problema comandand piese de schimb in garantie, inlocuind produsul cu unul nou sau returnandu-va banii inapoi. Tot ce trebuie sa faceti, daca puteti, este sa ne trimiteti poze pe email cu defectele sau daunele produsului, astfel e mai usor sa rezolvam problema si o vom face mai rapid. Toate informatiile legate de garantie pot fi obtinute la numarul de telefon (0251) 596 072 sau pe email la contact@cynara.ro.
Garantia banilor inapoi timp de 14 de zile de la cynara.ro
Daca nu sunteti 100% multumiti de produsele nostre si calitatea lor, le puteti returna in 14 de zile calendaristice si veti primi toti banii inapoi. Cand ne returnati produsul/produsele, trebuie sa impliniti urmatoarele conditii:
- Cand returnati produsul, trebuie sa fie in ambalajul original (pentru a verifica produsul, puteti taia usor banda ce acopera si tine inchis pachetul);
- Daca s-a asamblat sau s-a incercat asamblarea, produsul nu mai poate fi returnat.
- Produsul trebuie sa nu fi fost deteriorate de catre client.
- In cazurile in care motivul pentru care doriti sa returnati produsul tine de eventuale defecte de fabricatie, noi ne asumam responsabilitatea de a-l inlocui cu unul de calitate satisfacatoare sau de a va returna toti banii.
- Produsul trebuie sa fie exact ca in momentul primirii (sa aiba etichete, pachetul ce il protejeaza nu trebuie sa fie deteriorat) (acest lucru nu se aplica daca produsul este returnat din pricina defectelor de fabricatie).
- Produsul returnat trebuie sa aiba toate componentele si ambalajele, la fel ca la primire.
- Produsul returnat va fi preluat din cel mai apropiat loc unde poate ajunge masina serviciului de curierat.
- Noi ne obligam sa facem returnarea banilor in 20 de zile lucratoarea, cu exceptia situatiilor in care specificam ca dureaza mai mult. Banii va vor fi trimisi prin transfer bancar catre contul oferit de catre client. Banii care vi se vor returna vor fi cei platiti pentru produs, nu pentru serviciile oferite.
Renuntarea la contract si returnarea produselor
1. Clientul Cynara poate returna produsele achizitionate prin intermediul unui Contract si este indreptatit sa primeasca intreaga contravaloare platita pentru produse, in urmatoarele situatii:
- 1.1. Produsele prezinta deteriorari severe care le fac neconforme;
- 1.2. Produsele livrate sunt diferite (specificatii, cantitate etc.) fata de comanda plasata;
- 1.3. Produsele prezinta defecte de fabricatie;
- 1.4. Clientul s-a retras din contract in termenul de 14 zile de la data livrarii comenzii. Termenul minimal de 14 zile prevazut in art. 9 din OUG 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
2. Cynara poate oferi acoperirea taxei de livrare pentru produsele returnate (indiferent de motivul returnarii, cu exceptia cazurilor de returnare abuziva) ca si procedura de fidelizare daca se foloseste formularul mentionat la art.3 pct. a), iar returul se solicita si proceseaza prin sectiunea Contul meu de pe www.cynara.ro. Prin completarea formularului de retur, Clientul are posibilitatea de a returna una sau mai multe comenzi returnabile (cele in termen maxim de 14 zile). In cazul in care Clientul foloseste alt curier sau alte modalitati de livrare (posta, personal) se va aplica art. 13 alin. 3 si art. 14 din Ordonanta De Urgenta nr. 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. Clientul are obligatia de a achita in mod direct costurile aferente transportului (costurile de transport nu vor fi platite de Cynara si nu se va accepta plata prin sistemul ramburs la destinatie). Plata transportului nu se face la adresa de returnare produse Cynara si nu se vor accepta colete cu plata ramburs pentru valoarea produselor la destinatar.
3. Inainte de expirarea perioadei de retragere, Clientul informeaza Cynara cu privire la decizia sa de retragere din contract. In acest scop, Clientul poate alege una dintre urmatoarele variante:
- a) De a folosi modelul de formular de retragere disponibil pe site-ul cynara.ro in sectiunea Retur;
- b) De a face orice alta declaratie neechivoca in care isi exprima decizia de retragere din contract.
4. Clientului care a notificat Cynara conform art.3., ii revine responsabilitatea de a se asigura ca produsele la care a facut referire au fost returnate sau inmanate catre Cynara (respectiv ParteneruluiX al Cynara Marketplace) sau unei persoane autorizate de Cynara (respectiv de PartenerulX al Cynara Marketplace) sa receptioneze produsele, fara intarziere nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat Cynara decizia sa de retragere din contract. Termenul este respectat daca produsele sunt expediate de Client inainte de expirarea perioadei de 14 zile impachetate corespunzator pentru protejarea pe durata transportului. Clientul ii revine responsabilitatea de a face dovada ca a trimis produsele catre Cynara (respectiv ParteneruluiX al Cynara Marketplace), prin pastrarea documentului (awb-ul de ridicare produse) oferit de catre compania de curierat, in momentul ridicarii returului, pana la termenul legal de rambursare a sumei. Prin formularul de retur, Clientul notifica Cynara de cerinta de retur, iar Cynara ridica produsele mentionate in formularul de retur si puse la dispozitie de Client in urmatoarele zile lucratoare, nedepasind cele 14 zile legale.
5. Clientul Cynara nu va putea sa returneze produsele achizitionate si/sau nu va pretinde orice alte daune-interese/despagubiri, in urmatoarele situatii:
- 5.1. In cazul in care cererea de returnare pentru oricare din situatiile prevazute in art.1 are data de expediere a notificarii intentiei de returnare care depaseste perioada de 14 zile prevazute conform art 2, calculata din ziua urmatoare datei contractului onorat.
- 5.2. In cazul in care se returneaza un produs avand ca motivatie una dintre situatiile prevazute in art. 1, iar produsul returnat nu este in aceeasi stare in care a fost livrat (cu documentele care l-au insotit, cu toate componentele).
- 5.3. In cazul in care produsele au fost confectionate dupa specificatiile prezentate de Client sau personalizate in mod clar.
- 5.4. In cazul in care au fost comandate si livrate produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Client (aceste produse sunt marcate in prezentare ca produse nereturnabile).
- 5.4.1. Costumele de baie si articolele de tip lenjerie intima trebuie sa aiba in continuare sigiuliul de igiena;
- 5.4.2. Produsele nu trebuie sa prezinte deteriorari sau urme de purtare;
- 5.4.3. Articolele pot fi probate, insa din motive de igiena sigiliul/autocolantul nu trebuie sa fie indepartat;
- 5.4.4. Articolele de lenjerie intima din silicon (adezive) nu pot fi returnate daca ambalajul a fost desfacut;
- 5.4.5. Bijuteriile si accesoriile pentru par nu pot fi returnate daca ambalajul a fost deteriorat;
- 5.4.6. In cazul seturilor de lenjerie pachetul trebuie sa fie nedesfacut si nu se pot returna seturi incomplete sau articole separate.
- 5.5. In cazul in care au fost comandate si livrate produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.
- 5.6. In cazul produselor care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid.
- 5.7. In cazul produselor alimentare si bauturilor, conform dispozitiilor art. 3.3.i) din OUG 34/2014.
- 6. Membrul/Clientul va fi informat in e-mailul de plasare a comenzii daca acesta este returnabil sau nu si daca exista costuri in caz de retur. Produsele ce constituie un kit/set trebuie returnate ca un kit/set.
7. In cazul retragerii din contract a Clientului, Cynara ii ramburseaza acestuia toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea sa, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 30 zile lucratoare de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a Clientului conform art.2. si 3. Returnarea se face folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de Client pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care Clientul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina Clientului plata de comisioane in urma rambursarii.
8. Clientul Cynara poate returna produsele achizitionate prin intermediul unui Contract si este indreptatit sa primeasca partial contravaloarea platita pentru produse daca acestea sunt intr-o stare de diminuare a valorii de revanzare (nu au toate componentele, prezinta deficiente, nu au documentatia initiala sau alte cauze care modifica produsul initial).
9. Daca clientul nu impacheteaza corespunzator pentru protejarea/manipularea produselor returnate, curierul indicat in formularul de retur este indreptatit sa nu preia, pe cheltuiala Cynara bunurile notifiate pentru retur. Daca clientul trimite produsele impachetate necorespunzator pentru protejare/manipulare prin alta metoda(alt curier, posta romana, predare personala etc.) este raspunzator de orice distrugeri, defecte, descompletari constatate la receptia returului. Prevederile de mai sus Nu se refera la ambalajul original al produselor ci la orice ambalaj care conform standardelor de curierat precizate pe pagina curier sunt in masura sa protejeze produsele in functie de specifcul lor (material, dimensiuni etc.). Cynara isi rezerva dreptul sa nu accepte produsele asupra carora au fost efectuate interventii neautorizate, cele care prezinta urme de uzura sau folosire excesiva, zgarieturi, ciobituri, lovituri, socuri mecanice / electrice, produsele carora le lipsesc accesorii.